dimecres, d’octubre 25, 2006

Com es el Japo ? (II)


Per un catala com jo, el Japo es un pais bastant diferent de qualsevol altre que pogueu visitar per Europa o America. Es un pais modern i industrialitzat, i podriem dir que es el mes occidental del paisos orientals. Ara be, quan baixes de l'avio, a part de la humitat i calor sofocants que em vaig trobar jo, entres en un altre mon.

Tot es a la seva manera. Els carrers, els edificis, les tendes, i qualsevol altre cosa que us pogueu imaginar es 'semblant' a alguna cosa que conegueu, pero a la vegada, completament diferent. Pels meus ulls, tot era confusio, caos, i un merder tan gran de coses barrejades que no tenien cap mena de significat per a mi, que feia molt dificil d'orientar-m'hi i entendre ni que fos els cartells que indiquen les direccions.

Ningui no parla angles. Aixo no es d'estranyar, ja que el mateix passa a Catalunya, on fins i tot hi ha gent que ni parla catala. Pero a mes, un cop fora de l'aeroport entres en la jungla tupida del Kanji. Res es el que sembla ni es tan senzill com us pogueu imaginar. La meva primera sorpresa va ser en buscar l'autocar que m'havia de dur al poble on visc ara, Takanohara.

Sobre el paper era facil. Sabia per on havia de sortir i a on havia d'anar, i fins i tot el nom de la linia d'autobusos i una foto. Els japonesos son d'indicar les coses amb un exces d'informacio, que sovint no serveix per res. Primera dificultat: comprar el bitllet. Ara estimo les maquines de bitllets, perque son de les millors coses que hi ha al Japo, pero el primer dia va ser complicat, tot i que no soc de lletres!

"Perfecte, ja tinc el bitllet!", vaig pensar, "ara nomes haig de pujar al bus...pero, quin bus?" despres de buscar el meu, comparant els 'dibuixets' amb els que tenia al paper, m'adono que el meu bus, localitzat per fi, es just el que se n'esta anant. Precisio nipona. La hora en punt i un segon, i l'autobus marxa. Be, ara ja se d'on surt, nomes he d'esperar...una hora?! Si, barrufets meus, una hora de rellotge fins el seguent. Una llarga hora mes les que ja portava damunt meu. Si mes no vaig arribar on tocava.