dimecres, de desembre 20, 2006

Nadal (I)


Ara ve Nadal, matarem el gall, i a la tia Pepa li'n darem un tall....hahaha!!! Estem vora Nadal? Be, com tot al Japo, el Nadal, barrufets meus, es diferent. La meva veina ha penjat un corona a la porta, amb un mitjo vermell i un Snoopy. Si, aixo es Nadal. Nomes calen unes quantes cosetes per celebrar-ho: algun objecte amb els colors 'oficials' del Nadal (verd, blanc i vermell) i un pastis. Un pastis? si, el famos "kurisutsumasu keeki"; que no n'havieu sentit a parlar mai? Jo tampoc, pero ara es una nova tradicio que segueixo ferventment.

Una altra trabucada que han importat els japonesos a la seva manera son les llums de Nadal. En diuen 'iluminarie', i les de Kobe son famoses. Es un altre rollo, com se sol dir, pero. Jo hi vaig ser l'any passat. Consisteix en il.luminar una serie de carrers com a la foto. Pero el que es curios es l'actitut de la gent. No consisteix en passejar per un carrer que esta il.luminat. Com a tot arreu, hi ha moltissima gent. Els carrers es tanquen i nomes s'hi pot entrat per un dels extrems. Es impossible l'acces en un punt intermig. Cal fer cua, per variar.

Una vegada dins de la marabunta, no hi ha sortida, t'hi has de moure solidariament. La mecanica consisteix en caminar 10 metres, parar-se, fer-se fotografies, caminar 10 metres mes, parar-se, foto, etc. Fins que arribes al final, en un parc ple d'estands on pots menjar tota mena de especialitats. Tot el proces pot durar un parell ben be d'hores. Jo en vaig tenir prou l'any passat i enguany he preferit visitar iluminaries mes petites i no tan concorregudes. Les de les fotos son a Osaka, i a la de sota es pot veure l' 'Osaka King' de la tele d'Osaka vestit de vulgar 'papanuel'.


El curios de tot, des de la meva optica esbiaixada, es l'estil de totes les iluminaries. A mi em recorden mes la 'feria d'abril' de Sevilla que llums de Nadal autentiques. No hi ha ni picarols, ni campanetes, ni espelmes, ni boles de Nadal, ni grevol ni cap altre dels simbols que s'associen (incomprensiblement, a voltes) al Nadal. Per sort, tret de dins alguns grans magatzems, no se senten nadales i d'altra musica infame pel carrer. Gracies a Snoopy!!