dimarts, de juliol 29, 2008

Ehpein is difereng!


Atencio, Barrufetes i Barrufets, a la noticia que acabo de llegir a "el Pais":

Casi la mitad de los españoles no conoce idiomas extranjeros

EL PAÍS - Madrid - 29/07/2008

Casi la mitad de los españoles (49,7%) no sabe hablar otra lengua que el castellano, según un estudio publicado ayer por la Fundación de las Cajas de Ahorros (Funcas). A pesar de ello, la mayoría de los españoles considera que saber idiomas es muy importante, incluso una necesidad, en un mundo globalizado.

El conocimiento de lenguas es desigual entre comunidades. En algunas, como Castilla-La Mancha, Andalucía o Cantabria, los que sólo conocen el castellano rondan los dos tercios del total. Los datos provienen de una encuesta realizada a 2.489 personas mayores de 18 años. En el tro lado, en Cataluña y Baleares, menos del 25% de la población declara desconocer lenguas extranjeras, aunque Funcas avisa que en estas comunidades bilingües puede haber un efecto de mala interpretación de la pregunta.

Sólo el 13% de los obreros conoce algo de inglés, frente al 48% de ciudadanos de clase alta y media alta, mientras que más de la mitad de los jóvenes de entre 18 y 24 años considera difícil aprenderlo. Sólo el 5% de los mayores de 25 años reconoce tener un nivel avanzado. Un 55% de los mayores de 54 no manifiesta interés en aprender otras lenguas.

Según el documento, la renta per cápita, la coexistencia de dos lenguas oficiales y la mayor apertura cultural parecen influir en el desigual conocimiento de lenguas. "El sistema educativo no ha corregido, ni a tiempo ni con eficacia, las barreras de la enseñanza insuficiente y poco eficaz con relación a los idiomas extranjeros", según el estudio.

Be, jo diria que ni "extranjeras ni nacionales", nomes cal veure algun/a tontillo/a del Govern. El curios es que sempre ens toca a nosaltres passar per tancats, tossuts i gairebe per cretins per voler parlar la nostra llengua a casa nostra (on, sino?), pero mireu les dades. Res de nou, per altra banda: Espanya es un pais de garruleitors que, malgrat dedicar-se en una part important al turisme, son incapac,os d'emetre un sol so en res mes que el seu patois particular.

Segons ells, per anar pel mon cal saber castella, la llengua universal de fabrica de tot deu. Per la meva experiencia, per anar pel mon el que cal es saber entendre's, sigui amb la llengua que sigui, la que toqui al lloc que toqui. Pero no deuen pensar aixi la immensa majoria d'espanyols, o be no es mouen gaire. A mi, sincerament, que fotin el que vulguin, pero que no m'emprenyin gaire: Jo a casa, nomes la meva, i a fora, la que toqui, si la se. Salut i calor!


2 comentaris:

Anònim ha dit...

Bé, jo crec que aquesta xifra aumenta dins del japó, on l'anglès per exemple és un idioma desconegut gairebé totalment.

el Gran Barrufet ha dit...

home, els japonesos parlen o coneixen gairebe tan malament l'angles com els espanyols, el que passa es que l'actitud es bastant diferent: en questio avassalladora encara es queden lluny a les actituds ultra-reaccionaries espanyoles, i mira que aixo es dir molt. De fet, nomes els va donar temps a intentar trinxar el korea i el xines en algunes zones. Es a dir, uns simples aprenents.