divendres, de gener 26, 2007

Marmellades Japoneses

Be, barrufets meus, hi ha camins que em veig envoltat de coses que s'escapen a la meva intel.ligencia. Per exemple, diumenge estava avorrit per Osaka i vaig decidir fer un cop d'ull a les novetats d'uns magatzems que es dediquen a l'aparamenta de la llar i que, en general, tenen una linia bastant actual i acolorida. No es desfassen tant com els d'Ikea, pero tenen un xic mes de gust que els del Carrefour. Es diuen Loft (lofuto, pels d'aqui).

Com arreu del Japo, les coses que hi venen es poden classificar, a grosso modo, en cinc categories: 1) coses utils sense estil, 2) coses maques i utils, 3) coses kawaii (mones) i mes o menys utils, 4) coses kawaii i completament inutils 5) coses inexplicables, inutils, horroroses o simplement espantoses marmellades. D'aquesta ultima categora parlarem avui.

En un post anterior ja vaig posar la foto del 'comando kyoto' amb els passa-muntanyes de colors. La foto la vaig fer a la planta de complements d'un Loft de Kyoto. Podeu intuir veient-la el que li devia passar pel cap al paio/a que va colocar els passa-muntanyes d'aquella manera. Doncs, be, diumenge vaig anar a petar a la zona d'articles de broma d'aquests magatzems a Osaka. En podeu veure una mostra a les fotos.

Com que segur que no enteneu aixi de cop i volta de que parlo, permeteu que us ho barrufi una mica. Aixo es un nino de merchandising d'una pel.licula coreana. Corea es l'origen dels melodrames romantics al Japo, seria la Venezuela d'Asia. L'estoig sembla als meus ulls un taut, pero no: el nino es com el Ken de la Barbie vestit de mossen i la capsa representa una esglesia. Correspon a una pel.licula romantica 'Love So Divine' on el capella deu ser el prota. El cartell de la pel.li no te desperdici: el mossen dur per la ma a una noieta de posat innocent vestida de nuvia amb minifalda com dient 'vine nena, que avui tastaras l'esperit sant!'.

Aquesta foto correspon a disfresses que la penya es compra no per carnaval, si no per fer el notes en les festes de l'empresa o en bodes. Com podeu apreciar, aquests son de infermera, animadora i 'meido', una cosa que esta molt de moda ultimament i que jo demanaria a la OMS que s'ho mires, perque no deu ser pas sa.

Aixo es el millor article de broma de la historia, barrufets! no sabeu que es? es una pistola de mentira per jugar a la RULETA RUSSA!!!!!! si senyors!!! impresionant!!! Cada cartutx te 1/6 possibilitats de petar.....deu n'hi do!

Be, no calen explicacions. Son les caquetes de l'Arare-chan, i n'hi ha de roses! Porten incorporat una mena de basto telescopic, molt utilitzat al Japo als programes de tele per indicar les coses. Pel vostre interes, caca en japones es diu 'unchi', 'unko', o 'daiben', de menor a major. Pipi es 'oshiko'.

Aquesta disfressa simula la d'un conegut comediant que surt per la tele. Quan tingui un moment parlare de la tele, com es i quina mena de gent hi surt. Pero per la pinta d'aquesta disfressa i allo del 'Takeshi' Castle' (humor amarillo) ja us en podeu fer una idea.

Per ultim, el millor, un objecte surreal. Pero abans cal una profunda explicacio. A la vista sembla una barretina gegant en forma de maduixot (tot i que un dels paquets conte una mena de vestit). Es cert, pero aixo nomes n'es l'aparenc,a. Que es aquest barret? Doncs, no es una maduixa sino una fresa, de peix. Si senyors, representa un personatge inspirat en una fresa de peix de color vermell que els japonesos mengen. Pero el surealisme no s'acaba aqui, barrufets, resulta que el nom d'aixo en japones es 'tarako'. Tarako? Es a dir, que l'antic nom de la meva ciutat, Tarragona, en japones fa referencia a una fresa de peix que s'assembla a una maduixa de la que en fan barrets per a que la canalla s'hi disfressi? Be, no se a vosaltres, pero a mi em sembla una marmellada brutal!!

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Realment curiós, i en especial el joc de la ruleta russa... brutal!

The Great Smurf ha dit...

lo de la ruleta russa jo ho he trobat demencial!!!!
en si es una tonteria, ja que en un dels paquets s'hi ha de posar un globus i la cosa es bastant innocent, pero mirat profundament es com si es venguessin tubs de broma per connectar-los al tub d'escapament dels cotxes o cordes de broma per penjar-se....

Unknown ha dit...

Ami em recorda l'espècie de geiperman que s'està comercialitzant a can Bush i que és un saddam H. amb un ros de soga al coll ja incorporat precisament al coll.

keitaro_urashima ha dit...

eis
yo el que voldria es parlar amb tu
estik pensant en viure al japo amb uns amiks i voldria parar per informarme millor aquest es el meu msn "keitaro_orochimaru@hotmail.com"