dijous, de febrer 21, 2008

Pernil salat o incinerat, fum, fum, fum...

Barrufets, m'han requisat el pernil salat! L'altre dia em van venir a casa a portar uns paquets que m'enviaven des de Catalunya amb cosetes bones que aqui no trobo. Res de l'altre mon, ja que els enviaments son una mica carots. Entre els paquets, una carta gruixudissima amb el meu nom i enviat des del Japo. Sopresa!

Viure al Japo es viure amb un continu estat de sorpresa. Arriben cartes innocents amb dibuixets i son impostos. Et toquen el crosto per haver trencat alguna norma que no has vist, pero que si estava escrita. Com no et diuen res fins al minut abans que et caigui la guillotina i et talli el coll, acabes per estar a la que salta per qualsevol motiu, preveien que l'has cagada en alguna cosa i que, com a minim, et tallaran un ditet de la maneta per fer joc amb els que ja tenen dels yakuza locals penjant de la paret del koban.

Total, que la carta era del servei d'entrada de mercaderies estrangeres de l'aeroport de Kansai. El paper important estava en japones i en angles (perdona'ls Rajoy i d'altres PPros, perque no saben el que fan i no fan servir aquest idioma universal i galactic amb el que tothom neix parlant, que resulta que NO es el meu). Era una copia de la llei que prohibeix la entrada de productes carnis al Japo. Sembla que han detectat 300 gr. de pernil salat, que consideren cru, i l'han requisat. La llei fa referencia a 3 malalties, la de les vaques boges, la peste porcina classica i la grip aviar. S'han deixat la peste cavallar, el moquill dels gossos i la soreassis periquitivola.

La resta de papers, en japones integral, era un panflet molt kawaii (mono) on t'expliquen el proces de deteccio dels productes restringits (no estan prohibits, sempre que s'adjunti un paper, que no se qui el dona, especificant que el producte es pel consum particular i no conte cap malaltia). Hi ha fins i tot una fotografia dels gossos especialment ensinistrats per detectar aquests productes. Amb aquests papers, n'hi ha un de divertit. S'ha de tornar per seleccionar que vull que se'n faci del paquet requisat. El puc tornar a casa integra o be escullo l'incineracio del pernil i que em remetin la resta del paquet.

Entrar menjar al Japo s'esta tornant chungo. Cada cop que vinc, porto productes comprats al super o al duty-free. Sol ser formatge i algun embutit. Els de casa m'envien de tant en tant cosetes, i els amics que han vingut tambe me'n porten. Fins i tot, tinc un bacalla bonissim que estic racionant per a que duri tota la Quaresma. Tot va precintat al buit, i en quantitats petites per a mi sol; pero tot i aixi, estan restringides.

Quan arribes en avio et reparteixen un paperet on has d'explicar el de sempre: noms, adreces, etc. Et pregunten si portes articles prohibits (drogues, bombes, etc), restringits i/o animals exotics. Clar, si dius que no i portes la maleta carregada de fuets, no se que pot arribar a passa. Si t'enganxen amb un porret, son 4 anys de preso (no jugueu), pero si es un fuet, no ho se. Que jo recordi, l'ultima vegada que vaig venir, aixo de les butifarres no ho preguntaven (o no m'hi vaig fixar), pero ara si; a mes d'enregistrar-te les emprentes i fer-te una fotografia (gentil.lesa del Ministeri d'Interior, per evitar terroristes). L'ultim pas, despres d'immigracio, i amb la maleta a la ma, es le de passar el Custom Check, on et pregunten que hi fas al Japo i et poden demanar d'obrir la maleta.

L'ultim cop, venint de Madeira i amb la maleta plena de butifarres negres i formatge, com me la van perdre a Frankfurt, vaig passar el control amb les mans a la butxaca, pero em van fer omplir un tou de papers per a que me l'enviessin a casa quan arribes, si la trobaven. Alla vaig haver de tornar a declarar que no portava productes restringits, a mes de donar una quantitat bastant gran de dades meves i de la maleta, codi de la tanca inclos. Per sort, la maleta va arribar sense obrir i amb tot el material a dins. Per contra, han trobat els 300 gr. de pernil en un paquetet, segurament obert per casualitat.

Ja ho sabeu, barrufets, si veniu al Japo o envieu coses al Japo, aneu amb compte amb el que feu, no sigui que els contamineu amb agents patogens. Per cert, no crec que tinguin cap problema per la importacio de tonyina o balena; perque la balena, la consideren producte carni o animal exotic?