dimarts, de novembre 13, 2007

Mem? Nani kore?

Haig de confessar que o be m'estic quedant desfassat en alguns aspectes de la cultura popular, o be no entenc el neo-catala. Ho dic per una demanda que m'acaben de fer. M'han passat un mem. En principi no sembla res greu malgrat ser contagios. Fins fa poc, ho sento Mar, no sabia pas que era aixo. Pel que dedueixo del que m'expliques, crec que es refereixen a que en el meu blog parli d'alguna questio relacionada amb algun missatge d'algun dels lectors. Si es aixi, no hi ha cap problema i tot seguir ho fare succintament. Pero si m'estic equivocant, disculpa'm la ignorancia.

M'has demanat tres consells per portar un bon blog, oi? No ho se pas. N'hi ha que estan molt ben dissenyats, amb bons acabats grafics. Degut a que les noves generacions son poc donades a la lectura o a l'escriptura, solen ser curtets i amb fotografies o videos. Jo crec que haurien de ser facils de llegir i que portessin alguna mena d'il.lustracio. I el text hauria de ser minimament interessant, ben expressat, clar i concis. Ni parrafades abstruses, ni missatges de mobil. Jo intento escriure textos autocontinguts, amb principi i final, passant per un desenvolupament intermedi. Tambe pretenc que siguin tinguin enginy, pero aixo va a dies i a gustos. M'encanten els textos en forma de cargol, els que comencen per un detall i acaben per una gran categoria.

Personalment, no suporto els modismes, ni els que escriuen emprant frases fetes de moda, ni parlin de llocs comuns o be no sapiguen el que diuen. Tampoc m'agraden els que plagien fotografies o aboquen llargues llistes de fotos sense solta ni volta. Per ultim, crec, que res en una pantalla d'ordinador hauria de marejar al pobre observador ocasional, es a dir, prohibits colors aberrants, tipus de lletra psicoleptics, coses que es ballin pel text, o que provoquin que la pagina es carregui de manera inusitadament lenta.

Segueixo jo els meus consells? be, no sempre. No he esmerc,at ni un minut en disseny. De vegades els posts semblen massa llargs, malgrat que en una paginacio normal no solen ocupar mes d'una pagina. Les fotografies acostumen a ser meves, i els temes, malgrat ser personals en la tria i l'enfoc, penso que poden interessar a la gent que passa per casa i li fa un cop d'ull al blog. No se si he respost amb gaire concrecio a la questio, pero es que soc de la vella escola, amb tendencies a la verborrea i incapac, de fer llistes.

Salut!

1 comentari:

Unknown ha dit...

hola Barrufet,
doncs escolta penso que dones consells que estan molt bé. Jo en possaré algun a la practica.
merci