dijous, de juny 07, 2007

Pis, pis, pisssss....piscina!!!


Ahir em vaig assabentar que just a 5min de casa meva hi ha una piscina publica. Malgrat que encara no fa gaire calor, cosa estranya en un mon on tot sembla indicar que anem de pet a l'infern del canvi climatic, es bo de comenc,ar a buscar-se alternatives a la tan enyorada platja tarragonina.

A mi, les piscines no m'agraden gens. Fan pudor de clor i sempre tinc la sensacio que m'estic banyant en les aigues que minuts abans han estat recorrent les entranyes d'algun dels veins ocasionals que m'envolten mentre es fan els despistats prenent el sol folgadament. La mar es una altra cosa, encara que sempre eviti d'anar-hi en les hores mes massificades, moment en el que no em caldria fer servir crema solar pel fet de venir inclosa entre els serveis, pobres per altra banda, de la platja en forma d'una pel.licula finissima i flotant que afegeix una iridescencia modernista al blau verdos de l'aigua marina.

Estava exultant en saber que tan a prop de casa podria gaudir (paraula que de tant fer-la servir en anuncis, em comenc,a aprovocar repulsio), si mes no, d'uns petits banyets d'aigua fresqueta en les tardes festives d'aquest estiu nippo tant caluros i humit que et fa suar com una regadora nomes posar un peu fora de les zones acondicionades on, en canvil, hi pots arribar a passar fred. Tanmateix, la meva alegria es va acabar una altra vegada de sobte amb una petita plantufada de tossuda realitat directe a la meva percepcio del que son les coses normals i del que no ho son.

Resulta que l'horari d'aquesta piscina, des del meu punt de vista, es de les coses mes comiques que he vist de fa temps. Potser no tinc prou experiencia en piscines i en els seus horaris, i que estic massa acostumat a fer la meva anant a la platja a l'hora que mes be em sembla. El dit horari es el seguent: matins de 9:00h a 11:30h i tardes de 13:00 a 16:30h. Dimecres i dies posteriors a festius, tancat. El preu es de 300 yens al mati i 400 yens a la tarda. Obertura del 21 de Juliol al 31 d'Agost. Ahir vaig estar rient tota la tarda pensant en la migradesa d'aquest horari. Suposo que la resta de l'any la piscina, que es exterior i envoldata per un barri residencial, estara tancada, no fos cas que es gastes de fer-se servir.

El que primer em va sobtar es que no obrissin fins al 21 de Juliol. Com en tot, al Japo hi ha un temps per cada cosa, i les temporades i estacions es segueixen amb un ritme i precisio inexorables. I sembla a ser que nomes es pot anar a les piscines (i platges) en aquests dies. Ja et pots estar morint de calor un mes abans, que no trobaras res (exterior) obert al public. Despres, el fet que pleguessin a mig dia, encara que ja he comprovat com d'estrictes son amb l'horari de menjar, que comenc,a indefectiblement a les dotze tocades. El marge de mitja hora es per a que tothom pugui arribar sense presses a casa.

Pero el que encara em fa trencar de riure es que la piscina plegui a dos quarts de cinc. El sopar sol ser un parell d'hores mes tard, i en aquelles dates, hi ha sol fins a les vuit, quarts de nou (horari d'aqui). Per que, doncs, trenquen l'esplai aquatic per la meitat? M'imagino jo de petito que m'haguessin de fer marxar de l'estimada aigua a mitja festa. M'hagues indignat de valent!

Hi he pensat i no se perque ho deuen fer; evitant-se, per cert, les millors hores tardanes i tragant-se de ple el bat de sol. Sera pels mosquits que comencen a brandar quan el sol decau? Han d'anar a berenar? Les obachan que segurament regenten el chiringuito voldran mirar la telenovel.la? Qui sap!

La meva sospita es, pero, la que em van explicar un cop: 'als japonesos els espanta passar-s'ho massa be', per aixo, tallen la gresca just pel mig o et diuen 'massa bo' quan quelcom els agrada. O potser es aquesta politica d'endurir el caracter de la canalla amb mesures espartanes com ara fer-los anar amb pantalonents curts i sense gec en mig d'un hivern artic a escoles sense calefaccio.

Es un altre d'els grans misteris que m'envolten a diari i que em fan ballar el cap per tal de treure'n l'entrellat.

6 comentaris:

Cèsar Llamborda ha dit...

Una abraçada, Gran Barrufet, des de la Tarragona dosmilsetzera i gràcies per la teva compayia i ironia...

;-P

The Great Smurf ha dit...

Ei, moltes gracies i el mateix us desitjo jo per valtros!

Salut i forc,a al canut!!!

Waipu Carolina ha dit...

Estoy entrando en tu casa virtual por primera vez y me hizo reir mucho tu post, que ordenaditos esos japoneses?
¿Miedo a pasarla bien? jaaa, que pena por ellos, a ti que eso no se te pegue.
Un saludo

Ingrid ha dit...

ostres, ostres. Quin horari de piscina més... absurd? ¿i qui pot anar-hi amb aquest horaris? segurament que tot té una explicació que nosaltres no l'entendriem. Bé, ánims sempre tindràs en consol de mirar la tv amb els peus dins una galleta a falta de piscina.

Andybel ha dit...

.-Sí, a vegades és difícil entendre els japonesos; però és, precisament, una de les coses que més m´atrauen d´ells...

.-Gran Barrufet: Quan més llegeixo el teu blog, més "entenc" els japonesos i els seus costums. Sempre és curiós, gratificant i enriquidor, conéixer una cultura i una civilització tan diferent a la nostra occidental.

.-Gràcies al teu blog i a d´altres semblants m´he introduit a la lectura dels blogs de gent d´aquí, catalana i espanyola, que està a d´altres terres llunyanes com per exemple el Japó, la Xina, Australia, Estats Units i tans d´altres.

.-Ah, oblidava dir-te que també gràcies per la teva "catòlica o del sud d´Europa" ironia que tan ens fa riure i entendre així moltes coses diferentes...

Andybel ha dit...

.-Ah, quant a ortografia catalana, perdoneu per haver escrit "tan" tant a la castellana. No és la meva intenció barrejar totes dues llengues; però, ja se sap, quan un ha de, segons les circumntàncies, compartir dues llengues germanes a la vegada... És inevitable parlant amb una, utilitzar termes de l´altra...

.-Sempre m´ha agradat tenir cura del que escric i com l´escric.